Okey docs

Een overdosis slaappillen: symptomen, eerste hulp, de gevolgen

overdosis slaappillen

tools die zijn ontworpen om het zenuwstelsel te remmen, geclassificeerd als slaapmiddelen.Deze omvatten benzodiazepines, barbituraten en sedativa.Ondanks het feit dat de sedativa erkend als de meest veilige ten opzichte van het lichaam, het is met hen het meest vaak gerelateerd overdosis.

In dit artikel zullen we niet spreken over een bewuste overdosis slaappillen wanneer er sprake is zelfmoord - het is vaak gediagnosticeerd door aangewezen accidentele overdosis drugs artsen.Dit wordt veroorzaakt door de officiële studie achteloos op het gebruik van een bepaalde instructies medicijn, of een gebrek aan kennis van de indicaties en contra-indicaties in de samenvatting.

Inhoud: nuances Gebruikt slaapmiddelen Overdosering symptomen slaapverwekkend eerste hulp overdosis slaapmiddelen vergiftiging slaapmiddelen - De behandeling van complicaties overdosis slaapmiddelen

nuances Gebruikt slaapmiddelen

hypnotica-narkolikvidator problematisch gebruik van drugs met een slaapverwekkend effect isdat de persoon die te snel gewend raakt aan deze drugs.Eerst en een slaappil helpt een persoon in slaap te vallen, dan is het effect ervan komt te langzaam en het nemen van een grote dosis.Het resultaat kan worden drinken van teveel slaappillen, wat resulteert in een overdosis en ernstige gevolgen.

Een ander nadeel - als de persoon is een lange tijd om slaappillen te nemen, kan het falen van de medicatie toestand die lijkt op de abstinentiesyndroom ontwikkelen - sinds lijden verslaafden en alcoholisten in de afwezigheid van een normale dosis.

Om deze redenen, drugs met kalmerende effecten zijn gevaarlijk - om ze op te halen, wijst u de dosering en duur van het gebruik mag slechts een arts, en in een strikt individuele basis.

Symptomen van een overdosis slaappillen

Symptomen van een overdosis slaappillen variëren, afhankelijk van de groep affiliatie van de drug!

dosis slaappillen Als een persoon neemt zonder toezicht doses slaappillen, kunnen sommige een overdosis te ontwikkelen.Heel vaak een pathologische aandoening ontstaat in het gebruik van grote doses van geneesmiddelen, in het kader waarvan er fenozepam, fenobarbital en andere soortgelijke componenten.

Opmerking: bijzonder gevaarlijke toestand wordt beschouwd als het gebruik van complexe drugs, of een combinatie van medicatie met kruiden kalmerend middel zijn - in dit geval, zal elk geneesmiddel het effect van een ander te verbeteren.

overdosis slaappillen Signs:

  • gemarkeerd slaperigheid;
  • onjuist menselijk gedrag - onduidelijke spraak, "dronken" gait, ernstige vertraging, vertraagde reactie op het gesprek;
  • depressie van het bewustzijn, kan de benadeelde persoon het bewustzijn en in ernstige gevallen te verliezen - te vallen in een coma;
  • slaappillen verstoorde coördinatie, ataxie kunnen ontwikkelen;
  • kan gaan in stuiptrekkingen;
  • depressief ademhaling - normaal gezond persoon ademhalingsfrequentie is 16-18 keer per minuut, met een overdosis slaapmiddelen zal dit bedrag aanzienlijk worden verminderd;
  • hartslag worden zeldzaam;
  • bloeddruk daalt de kritische exponenten.

Opmerking: als het eten waren te veel slaappillen, dat een overdosis symptomen in de getroffen zich snel ontwikkelende, in slechts een paar minuten per persoon slaperig, als naast hem is er niemand in de buurt, het slachtoffer ligt gewoon naar beneden en valt in slaap.Elke overdosis drugs met hypnotisch effect kan dodelijk zijn als niet eerst steun toegekend.

EHBO overdosis slaappillen

Als iemand uit de familie neemt slaappillen en plotseling de verslechtering van zijn toestand, zijn er enkele van de bovenstaande symptomen, moet u direct bellen met de brigade "eerste hulp". Wat gedaan kan worden voor de komst van experts, als een persoon een groot aantal slaappillen heeft gebruikt, is het bewuste:

  • vergiftiging hem dwingen tot 1-2 liter water drinken - zo zal braken nature reinigen van de maag;
  • geven aan actieve kool of een ander sorbent te drinken( bv polifepam) - kan blijken om te voorkomen dat de giftige stof in het bloed;
  • voortdurend praten met het gif, kun je hem niet wakker te geven.

is zeer wenselijk om uit te vinden van het slachtoffer wat medicijnen die hij nam, hoeveel - deze gegevens medische verzorging "Eerste hulp" nodig heeft is erg belangrijk voor het pakket van slaappillen genomen te houden - het zal professionals helpen om hun weg in de selectie van ontgiftingstherapie snel te vinden.

gifpillen - behandeling

volledige behandeling van het slachtoffer alleen in een ziekenhuis worden uitgevoerd. In het eerste hulpmiddel toont de volgende gebeurtenis:

  1. dropper shock Held ventilatie en eventueel tracheale intubatie - dergelijke drastische maatregelen geschikt voor de onderdrukking van het respiratoire activiteit.
  2. Met een speciale sonde wordt uitgevoerd hoofdstad catharsis.
  3. Held infusietherapie noodzakelijkerwijze in het lichaam van enig absorptiemiddel.
  4. patiënt toont hemodialyse en / of hemosorbtion - slechts een arts kan beslissen over de geschiktheid van deze procedures.

Na toestand van het slachtoffer is stabiel, en zal een gevaar voor het leven van de patiënt niet opleveren, de dokter kiest symptomatische behandeling, niet-specifieke medicatie, specifieke therapie.

Opmerking: opname van de patiënt met een overdosis slaappillen specifieke laboratoriumtests noodzakelijkerwijs plaats te vinden in het ziekenhuis om de metabole / respiratoire acidose en spectrofotometrische analyse van het bloed te identificeren( het helpt om de hoeveelheid giftige stoffen in het bloed te bepalen).

Mogelijke complicaties van een overdosis slaappillen

Artsen weten heel goed dat bij patiënten met de betrokken aandoening kan een aantal complicaties ontwikkelen:

  1. drug_addict longontsteking( pneumonie) - meestal deze pathologie ontwikkelt in het geval van een comateuze patiënt, toen hijgedwongen lange tijd te worden in een liggende positie.
  2. trofische stoornissen - meest gediagnosticeerde bulleuze dermatitis en / of necrotiserende myositis karakter.
  3. complicaties van septische karakter.
  4. Schendingen in het cardiovasculaire systeem, op de achtergrond van wat er kan nier disfunctionele ontwikkelen.
  5. neurologische symptomen dragen veranderlijke karakter - wordt het vaakst gezien in postkomatoznom periode.

Daarnaast is er een patiënt met een overdosis slaappillen kan worden gediagnosticeerd door de zwelling van de bovenste / onderste ledematen, intestinale obstructie atopische karakter.

Opmerking: manifestatie van de symptomen en het ontstaan ​​van complicaties hangt af van hoeveel en welke specifieke drug werd goedgekeurd.Ondanks de tijd activiteiten intensive care, kan het slachtoffer sterven - het hangt allemaal af van het individu.

overdosis slaappillen - een ernstige aandoening die een dringende medische behandeling van gekwalificeerde artsen nodig.Als een persoon zelf een aantal maatregelen om de aandoening te verlichten zal maken, kan dit leiden tot een slechte gezondheid en de ontwikkeling van ernstige complicaties.In ieder geval moet je heel voorzichtig zijn in het gebruik van slaappillen te zijn, om een ​​specifiek product alleen onder toezicht van een gekwalificeerde arts te selecteren.

Tsygankova Yana Alexandrovna, een medisch waarnemer, de therapeut van de hoogste kwalificatie


Pharyngeal vreemd lichaam: borden, eerste hulp, het verwijderen van vreemd lichaam

Pharyngeal vreemd lichaam: borden, eerste hulp, het verwijderen van vreemd lichaam

Geen van de karkassen of gedeelten van organen van het menselijk lichaam minder gevoelig voor...

Lees Verder

Laryngeal vreemd lichaam: de symptomen en eerste hulp

Laryngeal vreemd lichaam: de symptomen en eerste hulp

Hit in de keel vreemd lichaam is beladen met de ontwikkeling van verstikking en dood.Meesta...

Lees Verder

Vreemd voorwerp in de neus: de symptomen, eerste hulp

Vreemd voorwerp in de neus: de symptomen, eerste hulp

een nieuwsgierig kind heeft soms geen grenzen.Tijdens het spel per ongeluk of onbewust klei...

Lees Verder